Potrivire

Într-un univers paralel, nealterat de ignoranță și răutate, sufletele noastre erau simetrice, perfecte. Noi, întregi, eram ecuații care nu se mai terminau prin noi. Venele noastre adăposteau un sânge pur care rezolva orice problemă fizică. Mintea era clară. Totul era la locul lui. Noi, umani, eram schițele prime, ideale.
Nu aveam nici măcar o unghie mai mare decât alta, niciun fir de păr mai lung, nicio urmă de nepotrivire.
Tu știi că noi ne plictisim repede și tocmai de asta suntem în universul în care suntem. Pentru că ne plictiseam. În secolul al XXI-lea, în lumea noastră, ne plictisim, domnule. Ne colorăm, ne înțepăm, tăiem, îmbrăcăm ciudat. Dar sufletul? Ce, doamne iartă-mă, facem cu el? Nu știu cum sau de ce rezistă. Atâta dezordine probabil că îl nenorocește. Era atât de simplu dacă era simetric, complet, structurat, nestricat!
Dar eu mă bucur să îl reglez singură după preferințe, folosind trucurile mele și uneltele tale. Sau invers. Noi ne fixăm sufletele cu cheia de 14. Nu e neapărat o completare, cât e o potrivire extraordinară. Cu toții suntem conștienți că ne potrivim cu multă lume, dar o potrivire ca asta să nască atâta trăire? Ei, asta-i, domnule!
Noi – un final rezultat și component ai tehnologiei, războiului, culturii dezordonate, artei nou – născute și retrăite, psihologiei, bolilor… Suntem un mare ghem mototolit. Nu știu cum și unde și când să mai trăim. Această non-simetrie ne dă peste cap; ne place, dar ne trece timpul. Noi trecem prin el ca lebedele prin apă și tot ce ne rămâne în urmă sunt valuri mici și trecătoare.
Și eu mi-am dat seama… Și m-am urcat într-un jet ski cu motor super-puternic și am băgat lebăda în sperieți! M-ai luat de mână, în timp ce viteza urca și scădea, noi trăiam și muream de atâtea ori înlăuntrul nostru, încât râdeam de noi. Beam gin tonic, și ne iubeam. Și ne iubim. Nu simetric, ci haotic, dar cumva organizat și sigur în felul nostru. Trăim fiecare moment cu sete de regăsire, iar noi, distruși, pansați și zâmbăreți, ne-am găsit unul în altul.
Tu porți ochelari, eu îți port sufletul. Eu port tricouri largi, tu îmi porți inima. Etc. Etc. Etc.
Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

