Noi, la un ceai.

“Sunt un erou cu capul gol” îmi urlă Travka în căşti, în timp ce pregătesc ceaiul de fructe. N-am mai băut de ceva timp ceai de fructe si dintr-o dată ploaia şi bezna din cameră şi mirosul de “azi nu fac nimic” mi-au creat o oarecare poftă. Si mi s-a făcut poftă să stau şi să mă holbez la cer, aşa cum fac când merg la ţară. Să stau să îngheţ de frig noaptea şi să mă uit spre infinitul de albastru-închis pînă mi se consumă gîndurile din cap, până nu mai pot ţine ochii deschisi şi până mă plictisesc de numărat visele printre stelele mele. Sau ale cerului. Sau ale amândurora. Asa că o să aştept să vină noaptea şi să se facă odată ceaiul.

Şi ceaiul e gata, dar mai e până la noapte. Am un invitat neobişnuit azi, e un domn cam bătrân, trecut de 60 de ani, trecut si definit de 60000000(plus multe alte zerouri) de vorbe si sfaturi si probabil trecut prin alte 6000 de suflete. E cineva/ceva/orice, un Nimeni amabil care plăteşte cu poezii ca să stea în sufletul meu. Mai iese din când în când şi bem ceai, ca acum, iar apoi se face una cu aburul, se strecoară în plămînii mei si adoarme acolo. Vai, ce leneş!

Şi da! azi suntem doar noi (nu zic nici noi doi, nici noi doua). Sau poate doar suntem.

E aşa bine să poţi să stai la un ceai cu tine însuţi, să nu îţi fie teamă de ce crezi despre tine la prima întâlnire, dar totuşi să ai emoţii, că azi îmbraci gânduri noi. Eşti altfel, chiar dacă te simţi la fel. E plăcut să pot să îmi zâmbesc în interior şi să îmi văd imaginea în momentul acela când mă uit în gol, undeva spre nicăieri – să mă văd pe undeva, unde să pot fii nu fericită, că e prea oldschool să zici că eşti fericit in secolul 21, ci pur si simplu să fiu ceva. Pot să îmi beau ceaiul cu mine însumi, fără să îmi pese că e târziu, că plouă şi că suntem doar eu şi eu.

Eu zic să te mai opreşti şi tu la un ceai (chiar şi cafea – e clar, data viitoare vom ieşi la o cafea) cu tine însuţi.

Mai ascultă-te şi pe tine, în toată liniştea ta.

Urlă la tine, în tot haosul tău

– DE CE AI PUS ZAHĂR ÎN CEAI???

dar fii cu tine mai des.

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

