Gânduri

E simplu. Când suntem copii, ne temem de umbrele noastre și de întunericul misterios ce ni-l leagă de picior. Curios, nu putem scăpa de ele decât noaptea, când întunericul devine și mai profund. Devine totul; noi devenim, odată cu el, mistere. Cu timpul nu ne mai temem de umbrele noastre, ci de întunericul ce se naște în noi. Ce nu mai poate fi ascuns. Putem fugi cât vrem de oameni, de trecut, de viitor, dar nu vom fugi niciodată de noi înșine. De gândurile noastre.

Începe să-mi fie teamă de noapte… Cum vine, cum strică tot. Am o prietenă care obișnuia să creadă că în mintea ei se află un public ce aplaudă când face lucruri bune sau când e fericită. ‘Publicul’ ăsta al meu e mut, dar ia naștere doar noaptea. Privește nedumerit râurile de întrebări ce mi se scurg printre secundele lunii. Privește totul obiectiv, de parcă ar trebui să primesc o notă pe ceea ce gândesc. Mă… și se trezeste unu’ care să arate cu degetul:

– UIte-l! uite-i sufletul!! fugiiiiți!!

– Cum să fugiți până și voi de mine (îmi zic eu mie, poate și publicului) ? gânduri nebune, rămâneți aici și nu vă mai tot izbiți de tâmple, mă dor!

– Fugiiiiți….

Și gândurile fug. Și orele trec…Și fuge și somnul. Nu e ca și cum gândurile ar trebui să fie niște înțelepți bătrâni, care să judece corect, cinstit, zilele mele de om…Nu. Se poartă ca niște copii neastâmpărați, mereu întrebând de ce  și cum, până adorm și eu într-un final de atâta oboseală…

Gânduri negândite și necoapte…

nouă încă ne e teamă de umbra noastră,

dar ne prefacem

și credem că dacă umblăm cuminți

prin gânduri noaptea,

întunericul ne va lasă în pace.

– nu ne lasă –

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

