The art of words

10858511_751795834916281_3624056041884425771_n

Omul care a iubit tăcerea a înțeles arta de a vorbi. Arta de a-ți alege cuvintele, de a le spune pe un anumit ton, cu o deosebită armonie între înțeles și forma gândurilor expuse, cu o dulce evidențiere, apăsată pronunție…

Omul care a tăcut la timp a înțeles ce trebuia să fie înțeles pe mâine. Se spune că simțurile ne duc, mai degrabă, spre instinctele animalice, însă eu cred că doar prin simțuri deschidem prima ușă către arta înțelesurilor. Să nu mă înțelegeți greșit; noi nu filosofăm aici. E simplu și clar, deși poate ni se pare greu de pus în practică. Ei, na, începutul întotdeauna e greu…

Așadar, văzând oamenii, auzindu-le vocile, durerea si fericirea din cuvinte, putem, într-adevăr, descoperi o întreagă lume a sensurilor. Putem ști când să încheiem o conversație, când să o continuăm, când să plecăm de lângă un om sau când să mergem în față împreună.

Oamenii -toți- sunt poezii. Fiecare recită pe altul, mai puțini sunt cei care reușesc să se recite pe ei înșiși, de teamă să nu strice tot.

Astfel, ascultând, observând, putem învăța mai mult decât ne imaginâm. Totul ține de detalii. Eu sunt un om al detaliilor. Pot să absorb tot ce mișcă, ori pot să ignor totul. Nu e cale de mijloc, doar clipe (ca acestea) în care mă întreb ce și cum.

Fiind una dintre acele ființe care nu dorm din cauza gândurilor, întrebărilor, tind să cred că poate nu mă ascult destul. Da… Eu pe mine.

Nu prea las timpul să își facă treaba. Tot întreb, mă întreb, caut… ‘O, dar vai, mai liniștește-te!’ îmi mai zic, din când în când…

În noaptea asta îmi voi asculta gândurile și îmi voi privi în minte, ca și cum aș savura un film bun…Gata cu dramele.

One thought on “The art of words

Add yours

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

